GOD JUL ALLA

god jul på er! :'D
nu ska jag berätta om min julafton ^^ jag gick upp tidigt (får inte ens sovmorgon en dag som denna x'D) för att sjunga i kyrkan. jag var Maria och Linnea spelade Josef och VI SJÖNG SOLO (!) trodde jag skulle kollapsa där på scen, men det gick bättre än jag trodde. "det är snart över, rita" tänkte jag sekunderna innan och sen sjöng jag. och det klarade jag ju av :}
imorse när jag vaknade upptäckte jag till min förvåning en cykel i mitt rum. osmart som jag är gick jag in till pappa (mamma jobbade på julafton stackarn) och frågade vems cykeln va :P han ba: "vems tror du?" fick lov att tänka lite och sen gick det upp för mig. "är det min?!"
haha, såhär ser den ut. ska försöka mig på en liten sammanfattning, den är 28 tum och har 24 växlar, märket Scott (: har bakåttramp som jag aldrig haft förut så det är helt nytt för mig ^^ aa, det är typ allt jag vet. kommer kunna ha den hela livet, den är t.o.m större än mammas som är 24 tum. (om jag inte tröttnar förstås)

när vi kom hem så spelade vi min brorsas nya guitar hero där man är ett helt band, en på trummor, gitarr och så en sångare. jag sjöng såklart, pappa blev utsedd till trummis och brorsan på gitarr, han är helt grym (: det var riktigt kul med massa bra låtar, jag är en riktig rocktjej för er som inte vet det :P sen så åt vi typ julgröt när mamma kom hem och efter det såg vi på kalle anka, dagens stora höjpunkt :'] men de där programmen som var nya för i år tyckte jag inte riktigt hörde hemma där. jag vill ha kvar de gamla programmen, inte typ nått nytt animerat från 2000-talet, det hör lixom inte till när familjen samlas för att titta på kalle anka :P aja.. sen åkte vi till mormor, först blev vi bjudna på glögg och ja, då småpratade vi bara lite. det var min familj, mormor och hennes man Fred och min gammelmorfar. jag var otålig hela tiden, kan inte bara de vuxna inse att man vill öppna julklapparna och inte vänta femmiljarders miljoner timmar? x'D så där satt jag hela kvällen och väntade... väntade... och väntade -.- och till slut så kom det: "då är det väl dags för julklappsutdelning!"
de andra hade bestämt att bara köpa julklappar till mig och Allan föratt det blev så mkt onödiga pengar. men det blev enda några julklappar till de andra, jag hade köpt till alla (;
nu ska jag göra en lista på allt jag fick (inte i nån speciell ordning)
1. cykel
2. 1300 kr sammanlagt (1000 av gammelmorfar, 300 av farfar)
3. hårmousse
4. två Håkan Nesser-böcker
5. en bok med han som vann nobell-priset
6. smycken
7. dag- och nattcreme
8. underkläder
9.  en kofta från Mango
10. blommig kjol
11. nån sportig tröja från Intersport (skall bytas!)
12. knästrumpor
13. morgonrock
det var nog allt tror jag (:

här är vår julgran som vi pyntade igår. det var inte så julig stämning imorse.. men desto mer på kvällen :)

syns kanske inte så bra men det kom ju lite snö sen :'O
 
sen på kvällen gick jag på kvällspromenad med mamma oxå, brände all julmat vi fick hos mormor ;'D

nu har ni hört om min julafton :]

ni får ha det så bra allihopa och än en gång
GOD JUL!

Kommentarer
Postat av: Allberto <3

vad var det med tröjjan då som du skall byta ?? <33

2009-01-09 @ 16:50:15
Postat av: Allberto <3

vad var det för fel på tröjjan du skall byta ?? <3

2009-01-09 @ 16:53:00
Postat av: rita

hej Allberto <3 tröjan var nog inte riktigt min stil, asså det var typ en onaturligt hög krage och ja... för de 300 kronorna kunde man skaffa sig ett mycket finare plagg så jag bytte den och fick pengarna tillbaka :D

2009-01-09 @ 19:46:54
URL: http://ritas.blogg.se/

Skriv en lång, rolig kommentar nu! ^^, ♥

Ditt namn?
Kommer du tillbaka?

Din e-postadress? (publiceras ej)

Lämna din bloggadress om du vill att jag kommenterar tillbaka! :)

Och... SKRIV!

RSS 2.0