min helg :]

19 december

i fredags så firade vi Linneas födelsedag, det var jag, Tove, Olivia och så födelsedagsbarnet själv som förväntansfulla tog bussen för att därefter hoppa på tunnelbanan till Kristineberg. när vi stod på perrongen kom tunnelbanan mot Hagsätra, vi blev osäkra i sista sekunden så Linnea ringde sin mamma och frågade om det gick bra att åka med den, och Mari svarade att det var rätt tunnelbana. tror ni inte att de andra lyckas hoppa in i tunnelbanan precis innan dörrarna stängs, och jag står kvar på perrongen och försöker få upp dörren med hjälp av den där knappen som finns vid alla ingångarna men misslyckas! men jag har tur som har sånna underbara vänner, Tove ringde mig och sa att jag skulle ta nästa tunnelbana och att de väntade på mig nästa station..

när vi kom till Hagsätra mötte vi Linneas mamma, men vi hade ändå massa tid över trots mitt lilla äventyr, så Mari föreslog att vi skulle fika lite. och det tackar man ju inte gärna nej till :P Linnea var jättefin med en inbakad fläta som Olivia kämpade med innan vi åkte, och närmast sitter Tove (': vi drack shetagod varm choklad. Linnea och Olivia valde en med mint, jag och Tove är lite mer försiktiga typer så vi valde helt vanlig ^^ fattade ingenting när servitören ba: "då ska ni få varm choklad gjord av godis!" men han krossade typ godis och det var faktiskt riktigt gott (; sen åt vi chokladbollar, muums..

sen skulle vi på nån trekamp, men det blev femkamp ist ;) det var lite som eyetoy som man kör på playstation; rör på sig och gör olika saker, ja ni vet säkert :P btw, vi kom dit och hon i kassan sa att vi skulle bli guidade av nån David, men innan skulle vi få en drink. Mari (Linneas mamma) sa att vi ville ha en fruktig och fräsch smak, och nån som stod i baren satte igång att mixa ihop allt möjligt och efter några minuter hällde han upp drinken i glas. här är lite bilder när vi satt och drack den fruktiga, fräscha drinken :'D

sen körde vi golf. den där skärmen kände lixom av slaget, ashäftigt och bollen studsade in på skärmen, men asså inte riktiga bollen dårå (; men man fick en riktig golfklubba med boll, och sen sköt man in bollen på den där skärmen där den fortsatte, fast den riktiga bollen studsade tillbaka. det förvånar mig inte om ni inte fattar ett skit av det jag just förklarade x'P vi körde tävling i att få bollen så långt bort från möjligt, Linnea imponerade med 176 m! hon går ju på golf oxå, fast det är ändå grymt bra! David, vår guide, verkade para in tjejer och killar för han sa att Linnea sköt längre än de flesta killar, haha. jag kom tvåa med 49 m, Olivia (bilden) strax därefter med sina 48 och Tove sist.

sen körde vi fotboll, det var som på golfen med en skärm. man fick en riktig fotboll och så skottade man och bollen fortsatte in i målet på skärmen, där en målvakt kunde rädda bollen. jag fick in 9/10 mål, Linnea 8, jag tror både Olivia och Tove fick 7 om jag inte är helt fel ute. det hade ju egentligen tänkt bli en trekamp men eftersom vi följde ett tidschema som de framför oss förstörde, så fick vi prova på fler saker, b.la. basket! likadant där, ni kan se på bilden att Tove skjuter iväg en riktig boll och sen är det en skärm där man skulle få i den i basketkorgen., det var oxå jättekul, gillar basket (': där vann jag, sen tove (i slutet räknade david ut placeringarna i de olika grenarna och då kunde han utse 1an, 2an, 3an och 4an.)

sen körde vi skytte! as svårt verkligen. på bilden ser ni Tove och vår alldeles egna guide david. :) det var typ en miniatyrbjörn som vandrade fram och tillbaka på skärmen och så körde vi med änder som ni kan se att Tove gör på bilden här nedan. jag blev utsedd till "djurvän" varje gång eftersom jag inte fick en enda träff, vilken bra jägare jag skulle va.. or not? men det var verkligen jättesvårt, för man skulle skjuta lite innan eftersom björnen och anden rörde på sig 24. här vann Linnea, sen Olivia, och jag och Tove missade alla våra skott, asg!

sen avslutade vi "trekampen" med bowling, det var bland det roligaste, spelades värsta bra musiken + att bowling är bland det bästa jag vet. ni ser ju hur nöjd jag ser ut ;P

klockan halv 5 hämtade Mari oss, och vi åkte till restauranghuset i vby där alla fick välja en valfri maträtt. jag beställde kycklingspett från grekiska kolgrillsbaren, det vanliga alltså (x sen satt vi där och åt ett tag, jättemysigt :) och efter det skulle Linnea välja ut nån plånbok hon önskade sig för sin mamma, alla ville hjälpa till men hon beslutade sig tillslut för en plånbok jag föreslagit, plus att hon skulle köpa mössa och vantar. Olivia stod för valet av vantar och Tove hittade en jättesöt olivgrön mössa som hänger lite där bak. den kvällen kunde jag sova gott efter en lång dag med tjejerna..

placeringen
1. Linnea
2. jag
3. Olivia
4. Tove

jag tänker åka dit igen, längtar redan tillbax.. :D<3
___

20 december

jag hade bestämt med Olivia att vi skulle åka till stan och julhandla så vi tog tunnelbanan in till stan med hennes storasyster Sofia :) de skulle handla julklappar till deras kusiner, mamma, farbror, lillasyster och Olivia köpte en julklapp till Sofia som hon var med och valde ut. och jag själv hade planerat att köpa nånting till mormor, fast jag hade inga alls idéer. vi shoppade vid sergels torg och jag underdriver inte när jag säger att det KRYLLADE med folk. men det är inte så konstigt eftersom det snart är julafton plus att det var lördag. jag gick med de andra i affärer, Victoria, deras syrra, fick ett knallrosa linne + två diadem i olika rosa nyanser med små söta rosetter. :) sen köpte de en vattenhållare till deras kusin som höll på med orientering.. jag kommer faktiskt inte ihåg allt, men de hann inte köpa julklappar till alla. och jag köpte en kräm och ett läppbalsam till mormor från nån fin affär, den luktade typ apelsin, banan, kokos och jag drogade nästan mig själv när jag andades in den där underbara doften :'D
sen på kvällen sov jag, Olivia och Tove över hos Linnea, igår till idag alltså.
vi kollade på Ali G indahouse, så jääävla skön :D det är han som spelar Borat oxå. fan va vi satt och garvade :'D och jag grät förstås (gråter alltid när jag skrattar) x) sen såg vi på en till film, vi hyrde 3 för 59:- på videohörnan, Linneas pappa hyrde en oxå. jag la mig typ ner på golvet efter halva andra filmen på min kudde (helt normalt!) och sen så somnade jag där. eller, sov och sov. Olivia typ petade på mig hela tiden och ba "du sover väl inte?" haha isf vore det svårt att svara.

vi bytte oxå julklappar igår kväll. vi hade köpt ett nagelkit till Olivia för 149 kr, till Linnea en svart- och vitrandig U-ringad tröja med halsband från Indiska, till Tove en grå topp från H&M + ett lila nagellack, och själv fick jag ett halsband med Mimmi, den där seriefiguren och typ guldhjärtan, ett mörktblått linne som var as coolt, stack ut lite eftersom det var typ "ränder" av sömmar. sen fick jag toffsar, precis vad jag behöver eftersom jag slarvar bort mina 24/7. jättefina grejer, verkligen :) har fått flera julklappar i förskott, ett SUPERFINT halsband av julia, och typ ett nyckelsmycke med AIK av Wille, vääääldigt konstigt haha xD trodde han var oseriös när han sa att han skulle köpa nått till mig, men han håller vad han lovar Wille ;)

den här tunikan fick jag som en för tidig julklapp från mamma, köpt på Mango för 399:- (tror jag) + en päls.



___

21 december

imorse ställde jag alarmet på halv 10 imorse hos Linnea, onödigt tidigt visade det sig (jag skulle va hemma halv 11) men låg kvar på sängen till 10 x') väckte alla genom att mitt alarm ringde och sen var det svårt att somna om så vi flummade runt där på madrasserna, hade typ kuddkrig. Linnea tyckte att vi lät för mycket, den sjusovaren, så bara för att störa pratade vi dubbelt så högt, moahahah xD sen åt vi frukost, te med rostbröd, som vanligt lika gott hos familjen Norberg (': vi var helt ensamma hemma med Linneas lillasyrra Erica eftersom deras föräldrar åkt till Ikea och morgonshoppat ^^ innan jag begav mig hem (skulle åka skridskor med familjen) hade jag lite tid över så vi kastade typ en ballong från Linneas födelsedag och vårt mål var att den inte skulle nudda golvet en enda gång. lyckades rätt bra faktiskt (a) tvn stod på oxå och där visades Habib tv-serien asså. har Habib-böcker hemma, serien på tv suuger verkligen.     


sen bakade jag och mamma knäck. icas reccept :D dom blev verkligen hur goda som helst... (':

haha, såhär gick det till :P            här står jag o kämpar med knäcken         

söt tomte va? :P

sök på den här länken, det tar lite tid och ladda men det är verkligen roligt (jag, Tove, Olivia och Linnea som dansar väldigt fint.. HAHA gör det) http://elfyourself.jibjab.com/view/gR0ZwvBrx99L8fRRXiV2
ni kan göra en likadan video fast med andra bilder, det är bara att klicka på "make your own" eller vad det nu står ^^

nu ska jag chilla lite framför tvn uppe i vardagsrummet.
puss och hej, leverpastej! <3

Kommentarer

Skriv en lång, rolig kommentar nu! ^^, ♥

Ditt namn?
Kommer du tillbaka?

Din e-postadress? (publiceras ej)

Lämna din bloggadress om du vill att jag kommenterar tillbaka! :)

Och... SKRIV!

RSS 2.0