hemma igen från Riksgränsen!

hej igen, alla underbara! :) ♥ nu är jag hemma igen efter att ha tillbringat påsklovsveckan uppe i Riksgränsen, som ligger i Norrland på gränsen till Norge. det är oerhört vackert, och i de höga bergen har vi för det mesta haft sol; stark sol kan man verkligen säga att det var. även om det varit flera minusgrader varje dag har solen lyst starkt, det är en väldigt häftig känsla att sitta där på toppen av ett berg och kunna sola. och ni som inte varit på semester i Riksgränsen eller på nån annan skidsemester, har troligtvis haft toppenväder här hemma - i Stockholm har det ju varit närmare 20 grader nån dag! vad underbart ni måste haft det :)

såhär ser det ut. på bilden längst upp till höger står jag :)

vi tog nattåget till och från Riksgränsen 20 timmar, det var rätt skönt att kunna sova i det skumpande tåget och det gick bättre än jag trott. för att fördriva tiden satt jag mestadels och läste eller stickade på min halsduk. har läst ut tre långa böcker, det ni! ;)


sedan har vi ätit på hotellets ena restaurang, däruppe ser ni en outfit jag använde en kväll; min nya tunika och lilla söta kofta. första kvällen kollade vi på Gossip girl som visades på restaurangen (eller jag iaf; min familj tycker det är ett riktigt skitprogram, HAHA). ni känner antagligen igen Chuck på bilden längst ner till vänster om ni är G.G-beroende som mig? ;) min brorsa på fotot ovan är taget  när vi äter på restaurangen första gången. i Riksgränsen satsar man verkligen allt på skidåkning, hotellet vi bodde på hade en restaurang/bar där man kunde köpa antingen hamburgare eller räkmacka (svaret är enkelt på vad vi beställde; hamburgare till mig och Allan samt räkmacka till de vuxna!), sedan fanns det ett dyrare alternativ där den billigaste rätten kostade 300 kr. helt sjukt! :S men till vår lilla lägenhet som låg i hotellet (lägenhetshotellet kallas det där vi bodde) kunde man även laga till sig egen mat på en liten spis. en annan sak som hotellet bjöd på var möjligheten att gå på spa som vi gjorde! det var urmysigt att bada och se ut på fjällen i stora fönster. man hade möjlighet att få massage och olika behandlingar, men vi valde att ta det lugnt i poolen (fanns en vanlig pool och bubbelpool). bubbelpoolen var dock lite jobbig då man bara fick bada där 10 min, sedan skulle den renas 10 min - det var väldigt segt att sitta och vänta de där 10 minutrarna då den renades. och så alltid en lång kö! men jag njöt som f*n de dagarna vi badade där . . .

vad har ni hittat på den här veckan sweethearts? ^^



Kommentarer
Postat av: Nicki

Sv; Tack!! :D ♥ Ja, paint e bra. Men jag önskar mig illustrator :) Fin blogg! :D

2009-04-13 @ 19:00:27
URL: http://niickoo.blogg.se/
Postat av: Alina

åå tack så jättemycket!! :)

2009-04-13 @ 19:01:42
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Mathilda

svar; det finns en länk på min blogg men sök på Susan Boyle på youtube och så klickar du på nåt av klippen och lyssnar.. Sjukt bra är det!! ;o

2009-04-13 @ 19:11:28
URL: http://mathildas.blogg.se/
Postat av: camilla

ja det var ett tag sen vi snackade nu :p

haha ja visst är det kul ! :D

jodå vi hade det jättebra också :))

vi gjorde en massa skoj , skriver om det på min blogg imon blir det nog (;

2009-04-13 @ 19:15:43
URL: http://absolutcamillaa.blogg.se/
Postat av: Julia Ekendahl

Trevligt du verkar ha haft ! ;D

Allt bra med dig ?

2009-04-14 @ 18:00:34
URL: http://ekendahls.blogg.se/

Skriv en lång, rolig kommentar nu! ^^, ♥

Ditt namn?
Kommer du tillbaka?

Din e-postadress? (publiceras ej)

Lämna din bloggadress om du vill att jag kommenterar tillbaka! :)

Och... SKRIV!

RSS 2.0