fredag med skoldag, badmintonträning & bröllopsduellen

hejsvejs, hoppas ni haft en bra fredag :) på fredagar brukar man ju alltid må som allra bäst när man vet att en helg väntar, och ännu bättre: sportlovet! vissa har redan haft det och jag hoppas ni hade det bra och för alla er som befinner er i min situation med ett lov som väntar, ni får ha det så himla skojsigt ;)

som ni kan läsa på rubriken så har det hänt en del idag =D

vår skolmat är verkligen kass ibland och det är inget Lisa döljer när hon lägger upp lite salladsblad och en ynka, liten majs. tyckte det såg så jäkla roligt ut så jag var tvungen att fota xD hon sa nej till dagens kebabgryta, till och med sallad är bättre, enligt henne ;) hihi!

här är Olivia som gör...? xD alla börjar få lite vårinspirerade klädsel nu i februari, Olivias linne med rosor och blåa fåglar ger ju en härlig känsla av våren :)

skoldagen förflöt på. jag har avslutat allt arbete i vårt projekt "jag i universum" eller vad det heter - ett samarbete mellan NO:n och SO:n. så nu är jag inpluggad med hur en stjärna föds/dör, vilka de nio planeterna är, hur allt fungerar uppe i rymden m.m. hihi (a)
vi hade även nutidsorientering idag, då har vi chans att träna inför DN:s stora orienteringstest. nutidsorienteringen går ut på att en lärare ställer 10 frågor om saker som hänt under veckan, och så får man fylla i 1, X eller 2, som en frågesport ungefär, sedan räknar man hur många rätt man haft. DN:s test deltar alla skolor i hela Sverige på och om man får alla rätt på frågorna under det testet (då gäller det att läsa tidningarna och se på nyheterna så ofta som möjligt) får man flera tusen kronor av drottningen Silvia. fast det är svårt att få det priset - men inte helt omöjligt.
därför är det så bra att vår skola kan träna lite med nutidsorienteringen för att vara bättre förberedda ;) nån mer som kör med det i sin skola? ^^
ja, vad hände mer? Jesper W i klassen gick runt och kramade alla tjejer med värsta allvarliga minen. vet inte vad det var med honom, men någon form av kramsjuka hade troligen drabbat honom x'O


nu håller det mesta av snön och isen på att smälta bort.

och solen kikade fram första gången på länge ;D så underbart, blir alldeles lycklig.
där är vår villa ;D

och där är Violet. vi fick träningsoverallerna idag från badmintonklubben, på bilden ser ni iaf byxorna som sitter som en smäck på Violet ;) på "jackan" - känns fel att säga kofta eftersom den är extremt tunn - står ens namn och massa sponsorer för vår badmintonklubb. skitsnygga träningsovaller verkligen, och det är ingen overall men säger det ändå ;) vi kollade lite på träningen efter vår.
sen var jag och Violet på bio och såg på Bröllopsduellen. den var bättre än jag trott! faktiskt så trodde jag att den skulle vara lite meningslös, lixom... två tjejer som tävlar om deras bröllop; inte sådär jäätteintressant kanske. så jag gick in på biosalongen med ganska låga förhoppningar men det är ju alltid kul att umgås och gå på bio - och sen blev jag så förvånad! filmen var nämligen hur bra som helst :>

men innan åt jag en jättegod vesuvio med en form av fisk, hihi ;D det var lite kreativt av de italienska pizzabagarna på restaurangen ^^

Violet till vänster och jag till höger ;D

vi var i shoppingcentrumet Kista galleria där alla butiker finns; H&M, Sisters, Gina, Bikbok, Scorlett, massa skoaffärer, massa smyckesaffärer och framförallt... massa restauranger x') och en biograf. :>


såg så himla mkt vårnyheter bland skobutikerna! och det var oerhört fina skor, ska jag säga er :)

alla skor ovanför kommer från Scorlett , kika in där nästa gång ni är och shoppar - ni lär inte bli besvikna på alla nyheter bland hyllorna där! ;D

här är skomodet för våren 09. mysko klackar, säger jag bara :O

sen köpte vi B&J-glass (half baked). högra bilden ska föreställa grundarna Ben och Jerry som var polare sen de var små. idén föddes redan 1978 och glassarna började säljas här i Sverige 2004, har pluggat på lite vettni ;) så extremt goda alltså. när jag är i London (ska dit 20:e mars) måste jag besöka nån B&J-bar där!

vi hämtade skedar på donken och så delade vi på en b&j-glass (half baked) och varsin ramlösa. jag smakade en med blåbär för första gången och Violet med hallon, jättegott!

haha, sen ville Violet fota oss i en skoaffär (a)

lite fina kläder jag såg i butikerna...

fina kjolar. och världens snyggaste nitskärp från bikbok, 300. är überförtjust i de trendiga nitskärpen - har tre stycken hemma i olika modeller! ;)

Bikbok överraskade med mycket snyggt ;) vad tycker ni om nitvästen då? kanske lite väl nitigt tycker jag, ett ord jag just skapat ^^ nitigt.

undrar ni över var nånting kommer ifrån så ska jag försöka minnas, fråga på!


sen hittade Violet en byxdress som var större än henne själv. jag gillar byxdressen och det finns många snygga hos b.la. topshop. men Bikbok hade inte lyckats särskilt bra med denna hängiga modell.. x'O
skulle ni våga ha på er en byxdress, eller vore det för vågat?

en kändis som lyckas bära upp byxdressen väldigt bra är Blake Lively. men den är annars väldigt svårbärd...

vilken gillar ni mest av dessa tre? :)


nu ska jag gå ner och läsa Om jag kunde drömma (första boken i Twilight-serien). den är helt enkelt omöjlig att lägga ifrån sig, jag är helt seriös nu... och så ska jag självklart gosa lite med min katt Skruttan, så här såg hon ut när jag kom hem från bion för en stund sen (mamma hämtade mig direkt efter jobbet) :}

sov gott inatt! ♥
det har ju redan blivit lördag eftersom klockan är över 12, jäklar vad tiden går snabbt ibland :P

idag (eller igår, det har ju övergått till lördag) så hade ACDC konsert i Globen. biljetterna var slutsålda på bara nån timme, vilket inte är så konstigt eftersom deras senaste spelning i Sverige måste ha varit evigheter sen, och frågan är om de kommer tillbaka? sångaren är ju över 60 nu... säkert många glada rockare som fick se dem live idag, igår menar jag xD, och jag hoppas det var en bra konsert.
Håkan Hellström hade även konsert igår, en bloggare som skulle på den och min fråga till dig är självklart; hur var den? ;)

aa, men nu måste jag verkligen stänga av datan.
pusshej ♥

Kommentarer
Postat av: Julia

Naaw, tack gumman du är oxå världens sötaste å finaste ! :D<3

klicka på länken så kommer du till julias.se :S

http://julias.se/

Haha!

kram

2009-02-21 @ 07:53:59
URL: http://ekendahls.blogg.se/
Postat av: Josefine

Låter som du har haft en härlig dag!

2009-02-21 @ 09:54:21
URL: http://jjossues.blogg.se/
Postat av: jenny

okej, jo min fredag va perfekt, :)

2009-02-21 @ 10:00:40
URL: http://jhenys.blogg.se/
Postat av: Angelica L

Tack :D

Hur är det idag ??

Kram

2009-02-21 @ 11:50:40
URL: http://angelicalarss0n.blogg.se/
Postat av: Gabriella

hejsan allt bra med dig?

tack detsamma fast det var lite väl många:P

2009-02-21 @ 11:51:25
URL: http://bluediva.blogg.se/
Postat av: Angelica L

Aaw tack så mycket,vad glad jag blir :D

Din blogg är med jättefin!

Med mig är det också bra :D

Vad ska du hitta på idag ??

Kram

2009-02-21 @ 11:58:18
URL: http://angelicalarss0n.blogg.se/
Postat av: JULIA

SV: Ja, det har jag och jag älskar det!

åhh ,tack så mycket ,jag gillar bildera. :D

jag hör av mig ;D

annars kan du ju prenumera på min blogg ;D

2009-02-21 @ 12:10:43
URL: http://justjuliet.blogg.se/
Postat av: Anna

nej de gör den inte ja hade laddat ner den :) fin blogg föresten :)

2009-02-21 @ 12:12:50
URL: http://pannas.blogg.se/

Skriv en lång, rolig kommentar nu! ^^, ♥

Ditt namn?
Kommer du tillbaka?

Din e-postadress? (publiceras ej)

Lämna din bloggadress om du vill att jag kommenterar tillbaka! :)

Och... SKRIV!

RSS 2.0