ÄNTLIGEN FREDAG

hej alla glada!

idag började vi 8:50 (min senaste dag) så jag gick upp halv 8. lite onödigt tidigt eftersom jag bor 1 minut från skolan och t.o.m kan se den från min villa :} men jag tycker inte om att stressa på mornarna så jag försöker att gå upp senast en timme och 10 minuter innan jag ska gå till skolan (undantag för mina speciella "duschdagar", en av dem var idag). =)

vad kan jag säga om skoldagen? fredagar är alltid jävligt soft, rätt kort dag, roliga ämnen. dagen började med engelska och om jag inte tar helt fel var nästa lektion SV, sedan utvärdering av veckan, EPA (eget planerat arbete) och slutligen tyska. på svenskan gjorde vi nått jättekul, vi arbetade nämligen med särskrivning, för er som inte känner till det så innebär särskrivning nånting med sammansatta ord, haha jag kommer aldrig kunna förklara för er men det hela handlade om att lösa problem med mellanrum på fel ställen i orden. så man fick själv peka ut felet. t.ex. "jag såg en röd stjärt utanför fönstret". kommer ni på var mellanrummet sitter fel? HAHAHA, jag höll på att garva ihjäl mig när jag såg det där :'D så bäst... och den här: "fryst kyckling lever". då är ju felet att det ska stå "fryst kycklinglever". annars tror man ju att den frysta kycklingen lever. haha, så fel det kan bli! x')

när jag kom hem bakade jag muffins, det var tänkt att vi skulle ha middag för mammas kompis och hennes kille men det ställdes tyvärr in :/ aja, ni ska ändå få se hur muffinsarna blev till! jag hade skitstressigt eftersom jag skulle på träning sen och vi skulle åka så fort som möjligt.

yummi yummi :D asså den där smeten var så inihelvete god!

sen gjorde jag s.k jättemuffins, formerna va typ gigantiska ;'O

efter att ha bakat muffins bytte jag snabbt om till träningskläder och jag, Allan och pappa begav oss till badmintonhallen. så dåligt engagemang, man såg ingenstans om det var träning eller inte, Violets mamma hade ringt till hallen och de hade svarat att det inte var nånting, medan pappa fått reda på att det faktiskt var träning. det är ganska dåligt av klubben, eller vad säger ni?
men jag och Violet bestämde att vi skulle träffas och spela med varann, oavsett träning eller ej. Katharina kom oxå (en annan badmintonkompis) så vi spelade vi tre. det blev självklart inte träning, det är så typiskt på nått sätt ('x vi spelade badminton den mesta av tiden och sedan gick jag och Katharina upp till gymmet och tränade. hon går i 9:an medan jag är en liten plutt på 12 år så jag är väl egentligen för ung för att träna, när går gränsen egentligen? Violet påstod att det var vid 16, men man vet ju aldrig säkert. men man får träna gratis om man tränar för min klubb (a) vi cyklade och sprang på löpband. man kunde se hur många kalorier som brännts oxå, det var rätt många, över 100 ;D jag och Katharina tävlade om vem som brännt flest kalorier så på slutet när vi cyklade så gick det SKITSNABBT, utan att överdriva! efter den cykelspurten var jag helt slut...
sen skulle Katharina på bio med sina kompisar och se "yes man". den vill jag oxå se, med jim carrey i huvudrollen (han är fan världens roligaste komiker, sett så sjuka klipp med honom på youtube) :'D han måste typ säga ja till allting, det förklarar ju titeln "yes man", och det får ju sina konsekvenser :D
nån som sett/ska se den?
i alla fall, sen så ropade Kiki på mig och frågade om jag skulle träna. Kiki är bland de bästa i världen på badminton och man blir imponerad av hans teknik, hans smashar, det är ju SJUKT hur bra de allra bästa badmintonspelarna är!
så jag tränade med 5-gruppen istället (en grupp bättre än min). det var så jävla jobbigt... x') bara uppvärmingen! drop, stop, lyft är den värsta övningen. sen körde vi clear (bollar som går högt och långt). därefter skuggbadminton, som det kanske hörs på namnet så har man ingen boll, Rizal (en indonesisk tränare) visslade när vi skulle börja och då springer man som ett fån på banan utan boll och lådsas slå clear och motta stopbollar och efter kanske 1 minut så fick man vila för att sedan göra det om och om igen. sen var det dags för matcher! jag mötte först en tjej som vann över mig, i det jämnaste setet fick jag 15 poäng (man går alltid till 21). sen mötte jag Violet, vi hann tyvärr inte spela klart våran match men det får vi väl tillfälle till en annan gång. efter det; FYS! killarna för sig, och sen tjejerna, vi körde spurter. efter den här en och en halv timmes långa träningen kändes det som att det var precis vad jag längtat efter, haha xD

sen när jag kom hem möttes jag av en underbar doft av paj som vi egentligen skulle ätit på vår middag som ställdes in pga att mamma kände sig dålig.

köttfärs och ost och skink-paj :D

synd att middan ställdes in, vi som gjort så fint... :/ aja!


suktas jag inte lite med den här bilden på de färdiglagade muffinsarna? så jävla goda :D

nu kollar jag på let's dance samtidigt som jag bloggar.
har ni någon favorit?
känner tyvärr inte till så många av kändisarna som lär sig dansa, blondinbella såklart och hon som är programledare, kitty väl? men just nu var det ett jätteduktigt par, George och Maria! :'D
men vad har hänt med juryn egentligen? hittils har ju typ tony orwing eller hur han stavas, nästan bara utdelat 1:or. och de andra har inte heller varit särskilt generösa med att ge poäng. trååk ju :/

trevlig helg på er alla!
puss & kram <3

Kommentarer
Postat av: Julia

sv: Hej Rita! Jag skrev faktiskt ett inlägg angående det för några måndarer sen:) kolla i mitt arkiv ; Augusti, Och undefär i mitten kan du hitta ett inlägg som heter ; Hur man lägger in youtube-klipp! :)

2009-01-09 @ 21:14:50
URL: http://madebyjulia.blogg.se/
Postat av: Mozzzizz

Heej sötis! Du har kanske inte lust att se YES Man med meej? Saknarej! <3

2009-01-10 @ 10:19:26
URL: http://mozzzizz.blogg.se/
Postat av: katharina ,

hejsan, fin blogg du har !

haha, visst äre jobbigt på 5-träningen? man känner ju sig så jävla usel om man jämför med de andra... ;D<333

2009-01-10 @ 14:46:09
URL: http://himlakattens.blogg.se/

Skriv en lång, rolig kommentar nu! ^^, ♥

Ditt namn?
Kommer du tillbaka?

Din e-postadress? (publiceras ej)

Lämna din bloggadress om du vill att jag kommenterar tillbaka! :)

Och... SKRIV!

RSS 2.0