en helt vanlig tisdag =)

morgonen började med att jag gick upp klockan 7 (började 8:20). duschade, åt frukost, fixade mig inför dagen. det är ungefär vad jag hinner med. eftersom det vanligtvis går ut ungefär en halvtimme på mornarna bara till klädvalet, har jag börjat välja kläder kvällen innan. tips till alla er som delar mitt problem ^^
första lektionen var SO, där hade vi debatt. vi jobbar med att argumentera oss, alltså kunna komma med många bra skäl till saker och ting. man blev indelad i grupper på 3 och sen så fick man ett ämne man antingen var för eller emot. jag var i samma grupp som Jessica och Shayan och vårt ämne var att vi var emot att man bygger bostäder på en lokal badstrand där jag bor. det var väl ganska lätt att komma på argument för det. t.ex. skulle det kosta jättemkt eftersom man blivit tvungen att göra något åt bottnen (det är ju sand), det har just byggts hus med havsutsikt ungefär där, det skulle vara jättedyrt eftersom det ligger vid vattnet och det ligger en soptipp i närheten, badplatsen försvinner och det är många som skulle sakna den o.s.v... sen fick klassen rösta på vilka de tyckte argumenterat bäst; min grupp eller de andra som då var för att man byggde bostäder där. vår grupp vann :) men de andra var oxå duktiga, men jag tror det var svårare för dem att hitta argument.
sen förflöt dagen på... idrott (vi kör gymnastik som jag SUGER så fett mkt på), läsning och musik som är nytt för terminen. innan jul hade vi NO-labb istället, nu får halva klassen det och den "halvan" jag är indelad i, får alltså musik. vi blev indelade i band med olika instrument; gitarr, trummor, keybord och nån som sjunger. jag sjunger o spelar typ keybord oxå. fast jag vet inte hur det kommer bli... vi har låten sommartider - gyllene tider, det låter skitlöjligt när jag sjunger "sommartider hej hej sommartider!" haha x'D
efter skolan gick Tove hem till mig och det första vi gjorde var att äta ett rejält mellanmål (maten va skitäcklig i skolan) ;D
vi hittade en tysk hemsida där vi mejlade med några tyskar (både mitt och Toves språkval), det va kul! :')
klockan kvart i 5 taggade vi till Tove, då var det såhär mörkt.

vi hade lite bråttom eftersom vi skulle ta bussen 18:11 och det tar typ en kvart till Tove (vi hade tänkt gå halv men stannade kvar lite för länge vid datorn), men det gick snabbare än vi trodde. haha och sen sprang vi typ till busshållplatsen och lyckades komma 7 minuter för tidigt. och så kommer bussen självklart försenat så vi satt där och väntade ('x men vi hann i alla fall till träningen. vilket äventyr!

två foton från matchen. vi körde mest en övning som gick ut på en lång pass längst sargen till en av tränarna, sedan fick man en pass tillbaka efter att ha sprungit fram till målet och så direktskott. sen när jag satt på bänken de sista 5 minuterna innan träningen var slut, förstod jag att jag inte skulle spela nått mer eftersom jag just bytt, så jag fotade lite de sista minutrarna :) vi har alltid match sist på schemat, jag tillhörde gula laget den här träningen ;P

på matchen

Olivia på föräldramatchen (; fick inte fota henne idag så lägger in den här bilden istället. sötnöten ♥

nu duschade jag precis. kolla vad mörk jag är runt ögonen... min mascara måste va vattenfast :/ fast jag har speciella oljade "bomullstussar" från H&M för 39:-. perfekt om man inte hittar nått annat sätt att tvätta bort sminket!

Skruttan är för söt. hon vill inte dricka ur sin vattenskål men ur glas går det bra :')

nu ska jag kolla på top model och sen börjar ANDRA AVENYN! tidigare har det varit 3 avsnitt/vecka, en halvtimme långa, nu har tiderna ändrats. det är bara två avsnitt, en timme långa, ikväll klockan 9. (:

PUSS

Kommentarer

Skriv en lång, rolig kommentar nu! ^^, ♥

Ditt namn?
Kommer du tillbaka?

Din e-postadress? (publiceras ej)

Lämna din bloggadress om du vill att jag kommenterar tillbaka! :)

Och... SKRIV!

RSS 2.0