meine dienstag

gokväll ♥

nu kollar jag på Andra avenyn och tränar tyskaglosorna till fredag. "hollin" är en jättebra sida att träna glosor på, man skriver bara in de svenska och det andra språket, det kan va vad som helst. smart va? :) sen klickar man på "förhör glosorna!" som ni kan se nedan, och sen svarar man bara så gott det går. sök bara på "hollin + träna glosor" på google så kommer ni få träffar.
hur brukar ni träna glosor då? :)

till slut lyckades jag få alla rätt, och man ska ju sluta när det går som bäst så nu ska jag bara intressera mig för tv:n ett tag :D

lite bilder från dagen då (:

mina kläder idag; nya tunikan från Cubus (99:-) och miss sixty-jeansen.

här är då jag,

idag hade jag hallonrosa läppar. älskar det uttrycket. "hallonrosa läppar" :') + mammas häftiga ring. visst ser det ut som att nån står framför mig? haha, tog kort in i spegeln så det är bara jag.

målade naglade idag oxå, isadora :) jättebra kvalité till skillnad från vissa andra då färgen flagnar bort efter bara några dagar (depend som exempel).
SKOLDAGEN
vi håller på med världens historia, när världen bildades, hur, vad som hänt genom århundradena, hur utvecklades människorna, hur blev de första djuren till osv... under SO-lektionen så pep det till i högtalarna som det alltid gör när det är brandövning, så alla fick typ panik och öppnade sina skåp och drog på sig jackor och skor, vissa hann inte ens med det. t.ex. Tove som bara hade en tröja på sig stackarn.

... sen upptäcker man att det bara är vi, sexorna, som sprungit ut på fotbollsplanen som vi alltid gör om det är brandövning eller verkligen skulle brinna i skolan. snacka om att känna sig lurad! det var bara nån elektriker som fixade med brandlarmet. vår enhet hade tydligen glömt att blivit informerade, gaah! xD

Linnea hade på sig tunikan vi gav henne i födelsedagspresent. ja, Linnea är äntligen frisk nu! hon hade influensa den stackarn. nu är det Lisa som är sjuk istället, krya på dig gumman! ♥

Olivia borde bli modell!

or not? x') hur GÖR hon för att se ut sådär egentligen!?, ser Victoria ut att tänka (Olivias syrra). hahaha x')
vi flummade lite på rasten efter biblioteksrådet, kuligtkuligt.

vi skulle sluta 14:50 (vår tidigaste dag) men fick sluta 10 minuter tidigare pga att vi inte fick nån rast på musiklektionen. vi hade en vikarie som var helt grym, utan att överdriva. på slutet av lektionen hade han lovat att han skulle spela gitarr och sjunga en låt. vad alla blev överraskade när han satte sig ner och började spela gitarr utan noter och sjöng som... som jag vet inte vad! xD alla applåderade efteråt och jag tror alla tänkte samma tanke; den här killen kommer bli nånting stort. det var det nog ingen som tvivlade på.

efter skolan gick jag hem och bytte om till innebandykläder, sen mötte jag Tove nedanför backen upp till hennes hus. vi va en stund på bibblan (jag lånade b.la. Molly Moon på engelska för att träna mig). och så köpte vi Ben&Jerry-glass! så fucking gott asså. (:

det var typ chokladglass med deg i, eller nått :)

vi la 25:- var och så åt vi direkt ur paketet, haha var proppmätt efteråt! alla ni som inte ätit Ben&Jerry-glass, ni kommer bli glatt överraskade... många bloggare som har glasspaketen på deras bloggdesigner, och nu förstår jag verkligen varför det är så uppskattat. :)

sen var det träning. vi mötte Linnea och tog bussen lite över 5 till hallen. vi var på busshållplatsen ungefär 17:25 (träningen började halv). vi fick lite bråttom, men hann! nästa vecka tar vi troligtvis en buss tidigare så att vi slipper stressa, och så kan man göra lite läxor i hallen eller nått. brukar inte finnas nån ledig innebandyplan eftersom det är en badmintonhall också så det är jämnt upptaget av badmintonspelare.
vi körde nån övning i syftet att vi skulle få igång anfallsspelet, körde match, passningar och lite sånt. det var en rolig träning! hoppas alla lärde sig något av att träna på anfallet, det gjorde iaf jag. ^^

imorgon har vi halv läsdag i skolan, så mysigt!
man får ta med sig nån dryck och frukt, jag ska ta med varm choklad och... ja, vad är gott till egentligen? typ apelsin. som ni hör på namnet, halv läsdag, så läser vi halva dan. jag ska ta med min Håkan Nesser-bok (Van Veetaren-serien) och nån bok jag lånade idag. vi börjar halv 9 istället för 8:10, så det är ju lite skönt! :) men tyvärr läser vi första halvan av dan, vi slutar 16:10 imorgon så det hade varit skönare att avsluta den långa dagen med läsning (idrott sista timmen så då är man extra trött). but that's life.

vad har ni andra hittat på idag då?
ha det så himla bra, och sov gott inatt!

PUUUUSS, Rita ♥
P.s rubriken betyder "min tisdag" på tyska för er som inte hajade det :}

Kommentarer
Postat av: bitte

jo den är jättefin ha en trevlig kväll du med

2009-01-20 @ 22:31:26
URL: http://blondiesliv.blogg.se/
Postat av: maja

söt blogg ;)

2009-01-20 @ 22:34:09
Postat av: saga

sv: tack så mkt, vad glad jag blir :)

din är oxå jättefin, puss <3

2009-01-20 @ 22:42:35
URL: http://saguu.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack tack :D Och ja, Emma är min kompis :):)

Ha det bra, sov gott :)

2009-01-20 @ 22:46:11
URL: http://sandrakristiansson.blogg.se/
Postat av: annika

Ja ich weiss,Guten nacht und die beste mittwoch für dich!Det var väldigt många år sen jag läste tyska och jag har aldrig användning för den trots att jag arbetar för SAS , tyskar gillar att prata engelska!

Tack för dina söta ord och lycka till med tyska glosorna! :)

2009-01-20 @ 23:24:22
URL: http://momtofour.blogg.se/
Postat av: lina

Åhh.. Det var väldigt snällt sagt av dig! Ha en bra dag! Kram

2009-01-21 @ 08:02:47
URL: http://lliinnaass.blogg.se/
Postat av: lovisa

svar: tack din blogg var också snygg :) looove B&J :)

2009-01-21 @ 11:29:22
URL: http://looviisaw.blogg.se/
Postat av: J

Okej ;) Man får bara hoppas, och har ett likadant nagellack som du har på bilden ;) Eller nästan, lite mörkare

2009-01-21 @ 12:56:09
URL: http://sssockerbarn.blogg.se/
Postat av: k

ben&jerry is the shit, haha <333

2009-01-21 @ 15:51:14
URL: http://himlakattens.blogg.se/
Postat av: ajje

Nice!:P

Majong är bra att kunna om man vill vinna pegnarx'D fast man måste vra väldigt bra a..;P

2009-01-21 @ 16:02:17
URL: http://ajjes.blogg.se/
Postat av: anna

Tack snälla :)

Visst är Rhodos underbart..? :)



Den där glos funktionen ska jag tipsa min lillebror (http://abetterlife.blogg.se) om, han läser också tyska :)

2009-01-21 @ 17:01:34
URL: http://declaar.blogg.se/
Postat av: sofia

Fin tunika =)

2009-01-21 @ 18:23:56
URL: http://sofiascity.blogg.se/
Postat av: Louise

Tack så mycket :) Ja det är kul att driva bloggen tillsammans med en så nära vän, :). Har Du haft en bra dag?

2009-01-21 @ 18:36:28
URL: http://zoul.webblogg.se/
Postat av: Musse

hehehe alla dem bilder e helt tokiga men dem e fina alla dessa tjejer går i min klass alla som vill adda mig mus[email protected]

snygga bilder snyggisar

2009-01-22 @ 15:28:36
Postat av: georgia

gud jag vad blev sugen på deras glass nu :O

2009-01-23 @ 23:43:11
URL: http://georgiias.blogg.se/

Skriv en lång, rolig kommentar nu! ^^, ♥

Ditt namn?
Kommer du tillbaka?

Din e-postadress? (publiceras ej)

Lämna din bloggadress om du vill att jag kommenterar tillbaka! :)

Och... SKRIV!

RSS 2.0