Vi förlorade inget guld - vi VANN ett silver!


Nu är vi hemma igen efter en rolig innebandycup, vår första faktiskt! Ni ser nog på bilderna att det inte bara varit slit med klubba och boll, vi har gjort så mycket annat också. Vi slutade tvåa och det är vi grymt nöjda över. Segrade gjorde Västerås, ett litet minus för att de ställde upp i cupen som själva skapat den (cupen var i Västerås). Men ett stort grattis till dem också :) Vi vann pris för att ha spelat schysstast i cupen, medaljer till alla och så POKAL! Så det var lite kul ^^,

Här är medaljen vi vann. Men självklart blev vi gladast över vår snygga pokal! (a)

Jag nämde att vi inte bara spelade innebandy, för vi gjorde allt från att lyssna på musik på hög volym i rummet vi bodde i till att sitta ute och mysa. På bilderna ovan fixar Olivia en inbakad fläta på Tove (hon hade en lång lista på personer som ville få sitt hår fixat av henne!) och så spår vi varandra helt oseriöst x)
 
Vi bodde i en skola, delade på ett rum där vi sov i mysiga sovsäckar (a) Och i den skolan fanns det världens sötaste teckningar som eleverna hade gjort! Fan vad vi garvade åt den här bilden av en levande papperskorg som inte kunde prutta, haha x')

Det tråkigaste på hela cupen var Olivias olycka. Ni som tror att det är hennes fot som svullnat upp så där mycket, kan jag lätta med att säga att det är is. Hon vrickade foten ganska rejält den första kvällen vi kom dit så det kändes väldigt surt :/ I början av första halvlek den första matchen, hur typiskt är inte det att man ska skada sig för hela helgen? Men som tur var kunde hon vara med och spela kvarts/ och semifinalen.

... Olivia kunde även spela finalen (!) Vi gick nämligen till final och det borde vi vara jävligt stolta över, för att vara vår första cup liksom! Här är en kort summering av matcherna.

Fredags (på eftermiddagen när vi kom dit):
Vi vann mot Ekerö med 2-1 och det var väldigt skönt med vinst där första kvällen, Ekerö är ett lag vi vann över för några veckor sedan men som vi även förlorat mot så vi tog inte ut någon seger i förskott; det ska man aldrig göra. Vi mötte dem även idag i semifinalen.

Lördag:
Vi gick upp 05:50 på morgonen men inte märktes det på planen! Första matchen var mot Kumla och då spelade vi oavgjort med 3-3, men vi hade förtjänat fler mål så det var lite tråkigt. De var ett väldigt tufft lag som knuffades i närkamperna. En tjej i laget bara slog sin klubba mot Julia (juliaholmen.blogg.se) och antingen kunde hon inte riktiga innebandyregler eller så struntade hon fullständigt i dem.
Andra matchen på lördagen mötte vi Västerås som vi även spelade final mot, och då losade vi stort, 4-0. Men om det var lite tråkig stämning på matchen mot Kumla, ska jag inte underdriva med hur tråkig stämningen var denna match. På sex minuter hade tre spelare skadat sig i vårat lag och det var nästan så jag började gråta när jag såg den tredje spelaren som, tror jag, trillade över sargen (sargen är den höga kant som är runt innebandyplanen). Det var riktigt surt och när jag spelade andra halvlek - vi hade ju hela laget med på cupen så man spelade bara en halvlek - måste jag säga att jag var väldigt uppgiven. Jag var sur för att jag tyckte (och tycker) att Västerås inte borde vara med i cupen eftersom de själva startat den, sur för att så många spelare var skadade i vårt lag, samt sur för att behöva spela mot det tuffa hemmalaget. Nej, ingen rolig match!

Vi slutade tvåa i gruppen och därmed var vi beredda för slutspel idag, söndag =)

Söndag:
Vi gick upp 05:50 imorse också, helt underbart va..? Men det var inga sura miner den här morgonen heller, alla var jäkligt peppade och allt som rörde sig i våra vinnarskallar var: "IDAG SKA VI KÄMPA!"
Och det var just vad vi gjorde.
Både kvartsfinalen och semifinalen vann vi med 2-0 båda matcherna, fy fan vad skönt det var! I kvartsfinalen mötte vi Lamadjuren, lite lustigt namn va? ;) Och i semifinalen mötte vi Ekerö som vi vunnit med 2-1 mot på fredagen. Då dömde även en jätterolig tränare som hade dömt killarnas match dagen innan (killarna i vår ålder var också där, det var dem vi åkte buss med till/från Västerås). När vi satt och hejade på killarna kom han helt oväntat fram och sa såhär till min kompis Julia: "det ser ut som att du ätit en dålig mango!" Vart kom han från egentligen? Han kom att kallas för mango-domaren och han är en av de starka minnena från cupen, ibland kan man ha så roligt åt dåliga skämt, och det hade vi x) När han sa "det ser ut som att du ätit en dålig mango" kollade han samtidigt i kors med ögonen och gjorde en ful min. HAHA, skönare domare har jag nog aldrig träffat på!
Sedan var det finalen. Vi mötte då Västerås som vi förlorade med 4-0 mot igår, lördag. Men det var inget som sänkte oss. Snarare tvärtom; vi var himla peppade för match och gav allt! Jag spelade bara första halvlek och då stod det 0-0, min tanke var såhär när jag satte mig på bänken och vilade: har vi 0-0 i första halvlek, inklusive bra skott på mål, kan inte andra halvlek sluta så dåligt!
Men det gjorde den, och vi fick tyvärr förlust med 2-0, det hade varit mer rättvist med 2-1 eller en oavgjord match. Men vi hade lika gärna kunnat vinna - det här var så mycket jämnare än matchen i lördags och det sa även våra tränare. Vi hade ett helt annat spel! Västerås fick flera utvisningar och de var verkligen ett tufft lag, vilket bådde var till nytta för oss, men det var väldigt hårt och jobbigt när vi kämpade om bollen i närkamperna.

Vad tycker ni, ska ett lag starta en egen cup som man är med i?
I det här fallet är Västerås cupstartarna som också vann .

Kram ♥
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

svar: visst är det :))

2009-04-27 @ 17:47:01
URL: http://lovisafontana.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis till silvret ! :)

SJälv vann jag och veronica över sara-louise och jessica :D Vi blev skitglada ;P

Och gissa vad vi vann ?

En 2.5 kilos falukorv :S Haha, snacka om ett konstigt pris xD

Allt bra med dig då ?

Phöss ! <3

2009-04-27 @ 20:09:03
URL: http://topshops.blogg.se/
Postat av: EBBZA

sv: Tack dessamma sötnos <'33

Haft en bra dag?

2009-04-27 @ 20:31:09
URL: http://ebbza.blogg.se/
Postat av: I S A B E L L A ♥

Åh tack vad söt du e:D



Jaa, jag älskar sånna pannband (A) Jag kollade på H&M i fredags efter ett sånt som du har, men hittade inget :/ Så hittade typ ett likadant på JC :) Haha , nu är vi twins ;D

2009-04-27 @ 20:52:59
URL: http://tinkerbella.blogg.se/
Postat av: Mimm.

Grattis till silvermedaljen ! 8D



Ah, dt var väldigt mkt folk. ;)

2009-04-27 @ 20:54:07
URL: http://mijjam.blogg.se/
Postat av: fashiiionshadow

sv: Åh tack såå mycket!! :*>

Blir nästan för glad så att der inte är sant , hihi^^

Tacl detsamma!! <33

Ja vi prenumienrar på varndra :-) Jag lägger till dig med nu - gjort! ;)



/ fashiiionshadow <3 . mvh .

2009-04-27 @ 20:59:21
URL: http://fashiiionshadow.blogg.se/
Postat av: EBBZA

sv: Okie dokie, då gör jag det =) Pööööz <'33

2009-04-27 @ 21:08:32
URL: http://ebbza.blogg.se/
Postat av: Linnea

Grattis till silvret. Gud vad fin din blogg har blivit. <333 Kram :)

2009-05-01 @ 21:04:44
URL: http://linneahem.blogg.se/

Skriv en lång, rolig kommentar nu! ^^, ♥

Ditt namn?
Kommer du tillbaka?

Din e-postadress? (publiceras ej)

Lämna din bloggadress om du vill att jag kommenterar tillbaka! :)

Och... SKRIV!

RSS 2.0