seriespel i badminton & nystädat rum

idag har jag varit i badmintonhallen hela dan. klubbarna vi tävlade mot var Skogås o Spårvägen :)

lite suddiga bilder från dagen x]

det är omöjligt att få skarpa bilder eftersom man aldrig står stilla när man spelar badminton. haha, ett väldigt vackert foto på Julia när hon spelar singel. vi spelade även dubbel tillsammans och vår jämnaste match ledde till en tresetare (vi vann båda ett set så då kör man ett tredje för att matchen ska avgöras) då de vann. det var en tung förlust men det var ändå kul att vi var så jämna så det blir lite spel ;D


Veronica och hennes kusin Martin körde mixed (när kille och tjej spelar) och de vann :)

sen när jag kom hem...

det har blivit is och halt som fan. här i trappan påväg upp till mitt hus så hade jag vissa svårigheter, ni skulle sett mig!

i alla fall.. det kändes som läge att städa eftersom rummet såg ut såhär när jag kom hem. obäddad säng, kläder och prylar på golvet, shoppingkassar från gårdagen.. aa men sen så fixade ju jag Rita dä städproffs jobbet (a) haha

efter ett tag började det likna nånting...

smyckena låg i ordning i min lilla låda :)

och alla parfymer/läppstift och läppglans, krämer och deodoranter stod uppradade på garderoben. höhö allt stod helt i oordning så sent som imorse x'D


min favoritparfym är Marc Jakobs Daisy. underbar flaska och doft! locket av en blomma är ju en konst för sig.


sen älskar jag märket KENZO. jag vet inte vad som är så speciellt med deras parfymer, men nånting är det...
här är mina gulliga miniparfymer (a)


under sängen fann jag det här skärpet som jag fick av Maja på min födelsedag i somras. snacka om att jag blev överraskad! hade helt glömt bort det. förut gillade jag det inte så mkt, men nu är jag som förälskad (a) hade ett nitskärp förut men det var mkt större och dessutom i silver, det där är mer tjejigt och i min stil =)


Skruttan var glad som fick sova i en nybäddad säng :) sötnosen min <3


här är tygkassen som Olivia tillverkat i syslöjden, hon gav den till mig i julklapp för att jag sa att jag så gärna ville ha den :) hur kan man ens tänka tanken att slänga bort nått så fint som hon tänkt från början? jag hade varit superdupernöjd om jag lyckats ens hälften så bra med min kasse. men nu har ju Olivia lite övermänskliga krafter när det gäller syslöjd :'D

får jag presentera *trumvirvlar* ruuuuuummet! x'D

lite skillnad va? :)


efter att jag städat rummet var det lunchdags. vi åt pannkakor, det är pappas specialitet :'D alla mina kompisar har nog ätit pannkakor nån gång hos mig ;P

jag har även varit med Tove, vi träffades klockan 4 och då bytte jag om till det här.

mina nya miss sixty-jeans (gårdagens köp) och en tröja från Milano/Italien. visst har jag väl lockigt hår? här är det helt naturligt.

jag och Tove kollade på hey baberiba och snackade, hade grymt skoj, som alltid! hon gick precis hem (skulle äta middag klockan 6).

nu är pappa och brorsan är på fotbollsträning, att han orkar! Allan har varit igång sen imorse precis som jag, dessutom spelade han även seriespel för u11 (han är 9 men han spelar för min klubb i u13 oxå). "u" står för under så i u13 är man under 13 år. efter sommaren kommer jag gå upp till u15 eftersom jag då blir tonåring. så Allan var iväg till två olika hallar idag... och innan fotbollsträningen skulle han på badmintonträningen oxå. omänskliga unge! x)
jag och mamma är alltså hemma ensamma. vi ska snart gå på promenad, kanske lämna för små kläder till Lovisa, brorsans tjej och posta ett tack-kort till farfar för de 300 kronorna han gav till mig i julklapp. han bor i Värmland så vi ses typ en gång om året, det kan ju va kul för honom att få ett kort från mig nån gång ;)

kramkram, och hoppas ni alla haft en bra helg! <3

Kommentarer
Postat av: katharina

go go go, haha. hoppas ni vinner nästa gång då !

vi måste väl också testa att köra dubbel nån gång,

puss

2009-01-11 @ 22:24:13
URL: http://himlakattens.blogg.se/
Postat av: katharina

haha, glömde skriva att filmen också var bra igår :)<333

2009-01-11 @ 22:25:34
URL: http://himlakattens.blogg.se/

Skriv en lång, rolig kommentar nu! ^^, ♥

Ditt namn?
Kommer du tillbaka?

Din e-postadress? (publiceras ej)

Lämna din bloggadress om du vill att jag kommenterar tillbaka! :)

Och... SKRIV!

RSS 2.0